آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را کاهش دهد؟


چگونه رژیم بگیریم PCOS نفوذ؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بالاتر از حد معمول است. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به سلولهای بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کنند.

هنگامی که بدن انسولین کافی تولید نمی کند ، سطح قند خون افزایش می یابد. این حتی در صورت داشتن مقاومت به انسولین اتفاق می افتد ، به این معنی که نمی توانید از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده کنید.

اگر بدن فرد در برابر انسولین مقاوم باشد ، بدن مجبور می شود برای عادی سازی قند خون سعی در پمپاژ انسولین بالا کند. سطح بالای انسولین می تواند باعث تخمدان ها برای تولید آندروژن های بیشتری مانند تستوسترون شود.

دلیل مقاومت به انسولین ممکن است شاخص توده بدنی بالاتر (اضافه وزن و چاقی) باشد. رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات های ظریف مانند نشاسته و غذاهای شیرین می تواند باعث مقاومت به انسولین شود و بنابراین کاهش وزن را مشکل می کند.

چه غذاهایی را باید به رژیم غذایی خود اضافه کنم؟

غذاهای غنی از فیبر می توانند در کاهش هضم غذا و کاهش اثرات قند بر روی خون مفید بوده و در نتیجه مقاومت انسولین را در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کنترل کنند.

بهترین انتخاب ها برای غذاهای پر فیبر عبارتند از:

سبزیجات مصلوب مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات شامل سالاد قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و عدس

بادام ها

انواع مختلف توت

سیب زمینی های شیرین

کدو تنبل

منابع پروتئینی کم چرب مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر ندارند ، اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مناسب است زیرا احساس سیری را برای مدت طولانی ایجاد می کنند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز می توانند مفید باشند. همانطور که نشان داده شده است:

گوجه فرنگی

کلم

اسپانیایی

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند بلوبری و توت فرنگی

ماهی های روغنی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد و ساردین هستند

دیدگاهتان را بنویسید