آیا خوردن شش وعده در روز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد؟


هنگامی که اکثر مردم سبک غذایی جدیدی را شروع می کنند ، 9 نفر از آنها با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این مدل غذایی مثرترین است.

مطالعات نشان می دهد که اگر به همان میزان در 24 ساعت کالری مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم غذاخور در روز ششم و فرد خوردن در روز سوم وجود ندارد!

بنابراین چرا با ایده “خوردن شش وعده غذا در روز برای افزایش متابولیسم خود” اذیت شوید؟ خوب ، بسیاری از مشتریان این ضرب المثل را شنیده اند: “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از چربی برای تولید انرژی ، ذخیره آن را آغاز می کند.”

اجازه دهید ما به شما اطمینان دهیم این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریان در حین کار دیده ام به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 بار در روز با میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) احتمال پرخوری (یا کالری) را از نظر سازگاری و به طور کلی کاهش می دهد. آره.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خورید ، این فرصت را خواهید داشت که مقدار زیادی غذا بخورید – مخصوصاً اگر ما در طول روز دائماً گرسنه باشیم. وقتی فرصت می کنیم ، اگر سیری بخوریم (که معمولاً وقتی کمتر غذا می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

مردم اغلب به ما می گویند وقتی رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به فکر خوردن تمام روز هستند.

چقدر زمان برای غذا یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا باید ساعت 5 بعد از ظهر به محل کارم 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و با خود ببرم؟

آیا باید ساعتی را در گوشم بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد وقتی 3 وعده غذایی بزرگ در روز بخوریم بسیار مفید است. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن غذای کافی برای نگه داشتن شکم ، احساس “سیری” و “سیری” داشته باشیم. آزادی روانی بیشتری برای خوردن داریم. به این ترتیب ، ما همیشه به غذای بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6-5 ساعت قبل از اینکه بدن ما شروع به گفتن آن کند دوباره گرسنه ام!

این می تواند نمایشی برای شما باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدت ها به فکر “حالت” و “محدودیت” بوده اند!

با این حال ، ما مشتریان زیادی داریم که فکر می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما شما همیشه احساس می کنید که غذا تمام روز بر شما مسلط است و سیر نیستید ، ارزش تغییر دارد!

مشکل ما برای شما این است:

به جای خوردن وعده های غذایی کوچک چند بار در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! می توانید درک کنید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید