آیا برای جلوگیری از هدر دادن غذا زیاد غذا می خورید؟


آیا احساس می کنید مجبورید همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا در “هدر دادن” غذا گناهکار هستید ، حتی اگر احساس سیری و پرخوری می کنید؟

اگر شما هم مانند من بیش از 60 سال سن دارید ، در نسلی بزرگ شده اید که گفته اند باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا کودکان در چین یا آپالاچیا یا بیافرا در کودکی گرسنه بودند.

والدین شما یا سایر بزرگسالان می توانند با عضویت در باشگاه تمیز بشقاب شما را مجبور به “خوردن” کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها می ترسیدند که اگر همه چیز را که سرو می کنید نخورید ، واقعاً می توانید گرسنه بمانید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بیش از 60 بخش ، این افسانه را نیم قرن بعد با خود برده ایم. ما در مورد “هدر دادن” غذا احساس گناه می کنیم ، یعنی همه چیز را در بشقاب خود نمی خوریم و گاهی اوقات مجبور می شویم غذا را دور بریزیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما وقتی غذا را به اندازه کافی می خورید روی بدن خود بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن غذا ، بدن خود را با یک جعبه زباله جایگزین می کنید!

می بینید ، بدن شما دقیقاً می داند که برای حفظ وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت نیاز دارید ، گرسنگی را نشان می دهد و سپس پیامی به مغز شما می دهد تا به شما اطلاع دهد که به اندازه کافی غذا می خورید. اگر به این سیگنال های بدن گوش دهید ، زیاد غذا نخورید و وزن سالم خود را حفظ کنید.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به هر دلیلی به جز گرسنگی غذا می خوریم و هنگامی که بدنمان کمی سیر است ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیل اینکه اکثر مشتریان من وقتی بدنشان پر است غذا نمی خورند این است که فکر می کنند هدر دادن غذا اشتباه است. آنها آن را به والدین خود آموزش دادند.

این ملاحظات باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. با این حال ، در جوانی ، به دلیل برخی برنامه های مراقبین ، باید غذاهایی را که نیاز ندارید در بدن خود قرار دهید. چون فکر می کنید این همه پرت کردن در سطل زباله اشتباه است؟

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. شما همچنان به خوردن تمام غذاهای روی بشقاب خود ادامه می دهید و بدن شما این کالری های اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس سیری می کنید. اوف اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید ، وزن اضافه می کنید ، خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی را افزایش می دهید.

حال به این فکر کنید که این سناریو چه اشکالی دارد: دور انداختن غذاهایی که بدن شما به آنها احتیاج ندارد یا به سلامتی شما آسیب می رساند؟

این یک سوال پیچیده نیست. پاسخ روشن است.

آن بچه های گرسنه فقیر چطور؟ به هر حال آنها هرگز غذای باقی مانده شما را نخواهند گرفت ، اینطور است؟ با خوردن این غذای اضافی به هیچکس کمک نخواهید کرد. و خودتو اذیت کردی

اکثر رستوران های ایالات متحده بخش های مسخره ای بزرگ ارائه می دهند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، مردم مجبور می شوند به خوردن غذا ادامه دهند زیرا قبض مستقیم غذا را پرداخت می کنند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ شما احساس اضافه وزن می کنید و به مرور زمان اندازه دور کمر خود را افزایش می دهید.

زمان هایی پیش می آید که مجبور می شوید مقداری غذا را هدر دهید. با خودتان صلح کنید و بدانید که بدن شما برای سلامتی شما بهتر از آن است که بعد از خوردن کافی غذا بخورید.

برخی از ما به سختی می توانیم باورهای خود را در مورد ضایعات غذایی تغییر دهیم. ما در بیشتر زندگی خود این ایده را بدون هیچ س questionالی انجام دادیم.

اگر می خواهید وزن ناخواسته را کاهش دهید و از شر آن خلاص شوید ، به شما توصیه می کنم در باورهایی که از دوران کودکی در شما ایجاد شده تجدید نظر کنید. آن زمان منطقی نبود و اکنون نیز منطقی نیست.

اما چگونه می توان از “هدر دادن” غذا جلوگیری کرد؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

غذای کمتری را در بشقاب خود قرار دهید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید ، می توانید بیشتر بنوشید.

وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر بقیه روز بعد عالی است. برخی از افراد نیمی از خدمات خود را قبل از شروع غذا جمع آوری می کنند ، بنابراین نمی خواهند زیاد غذا بخورند.

بقیه را به کسی در خیابان بدهید

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، می توانید غذای باقی مانده را جمع آوری کرده و به شخصی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فکر

دفعه بعد که فکر می کنید باید به خوردن ادامه دهید ، با خود بگویید: “اگر من غذایی بخورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و مانند چربی جمع می شود ، بدتر از انداختن آن در سطل زباله است. به ”

آیا برای جلوگیری از هدر دادن غذا زیاد غذا می خورید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی شما بر عادات غذایی شما در دهه 60 تأثیر گذاشته است؟ لطفاً استراتژی هایی را به اشتراک بگذارید تا به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند.