آیا باید مهارت های غذایی خود را تنظیم کنید؟


زمان خواندن: 4 دقایق

وقتی صحبت از غذا می شود ، بسیاری از مردم چرخ دستی را روی اسب می گذارند. به عبارت دیگر ، آنها قبل از توجه به نحوه غذا خوردن و آنچه می خورند توجه می کنند. برای استفاده از یک قیاس دیگر ، مانند تصمیم گیری در مورد مبلمان قبل از ساختن آن در خانه است.

نمونه ای است که من بارها دیده ام. کسی در تلاش است رژیم غذایی خود را بهبود بخشد زیرا می خواهند وزن خود را کاهش دهند یا نگران کلسترول یا قند خون هستند ، اما معلوم می شود که آنها غذا می خورند ، احمقانه چرا می کنند یا در رژیم یویو قرار دارند.

آنچه را که باید به آن توجه بیشتری داشته باشید تا به جایی برسید که غذای خود را دوست دارید و درعین حال دوست داشته باشید – برای تامین نیاز بدن به سوخت و نیاز به رضایت از غذا. این ممکن است برعکس فرهنگ رژیم غذایی امروز باشد ، اما یادگیری گوش دادن و اعتماد به خردی که بدن به آن احتیاج دارد در واقع بصری است. خوشبختانه سه چارچوب عالی وجود دارد که به شما کمک می کند ارتباط خود را با غذا بهبود بخشید: مهارت های خوردن ، خوردن بصری و خوردن هوشمند.

خوردن بلوغ

بلوغ خوردن ، متخصص تغذیه ثبت شده الین ساتر ، RD ، MS ، LCSW ، و “اسرار پرورش خانواده سالم: چگونه غذا بخوریم ، چگونه غذای خوب پرورش دهیم ، چگونه آشپزی کنیم” و موارد دیگر. چند سال پیش وقتی برای مقاله ای با ستر مصاحبه کردم ، می خواستم مردم بزرگترین تصور غلط را در مورد توانایی خوردن نام ببرند. وی گفت: “این در مورد درست غذا خوردن و پرهیز از غذاهای اشتباه است.” “بلافاصله” آنها “وارد غذای خوب و غذای بد می شوند.”

ساتلو دارای سلسله مراتب نیازهای غذایی است ، مانند سلسله مراتب نیازهای مازلو. “نتیجه اصلی برای همه ما غذای کافی برای خوردن است. این مشکل برای افرادی است که با امنیت غذایی زندگی می کنند و برای کاهش وزن رژیم دارند. “او گفت که وقتی کسی به اندازه کافی غذا خورد ، می تواند سلسله مراتب را بالا ببرد و به اندازه کافی غذای خوشمزه دریافت کند.” شما باید بتوانید این پایه را برای خود فراهم کنید. وقتی از لذت کافی برخوردار باشید و بتوانید برای خود تأمین کنید ، بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید. “بنابراین مانند گرفتن آنچه مقرون به صرفه است یا آنچه مقرون به صرفه است بازی نکنید.

وی گفت: “هنگامی که این کار را انجام می دهید ، مردم به طور کلی انتخابی می شوند. در نهایت ، آنها به جایی می رسند که به غذاهای ناآشنا علاقه دارند.” بر این اساس ، تحقیقات نشان می دهد که افراد ماهر رژیم غذایی با کیفیت بهتری دارند ، زیرا عدم اجبار خود به خوردن میوه و سبزیجات به آنها اجازه می دهد به غذاهایی تبدیل شوند که شما برای لذت مصرف می کنید. “مردم غذای مغذی می خورند زیرا از آن لذت می برند ، نه به این دلیل که مجبور هستند. اساس مهارت های غذا خوردن این است که شما از خوردن لذت می برید و احساس خوبی دارید.”

آشپزی بصری

ریشه های آشپزی بصری در دهه 1980 آغاز شد و در سال 1995 رسمی شد وقتی متخصصان تغذیه Evelyn Tribole ، MS ، RD و Elyse Resch ، MS ، RDN ، اولین چاپ کتاب “غذاهای بصری” را منتشر کردند. در سال 2017 ، آنها یک جزوه همراه منتشر کردند و امسال یک “وعده غذایی بصری هر روز” ارائه دادند که شامل ذهنی به اندازه 365 دندان ، مجموعه کارت غذای شهودی و “مجله غذای حساس” است.

10 اصل تغذیه بصری وجود دارد ، مانند رد طرز فکر رژیم غذایی ، احترام به گرسنگی شما ، احترام به سیری شما ، آشتی با غذا ، کشف رضایت و احترام به بدن شما. مطالعات نشان داده است که افراد خوراک شهودی وضعیت روانی بهتری دارند و بیشتر درگیر عادات ارتقای سلامت هستند.به آنها همچنین تصویری بهتر از بدن دارند و کمتر دچار مشکل خوردن می شوند.

همانطور که در مدل مهارت های غذا خوردن ساتر. بسیاری از مردم سعی می کنند بر اساس قوانین ، یک وعده غذایی بصری را به “رژیم غذایی گرسنگی” تبدیل کنند. در حالی که خوردن حسی شامل یادگیری سازگاری و احترام به خواسته های گرسنگی و سیری است ، این به شما کمک می کند تا خود را تغذیه کرده و از غذای خود راضی باشید. بله ، تغذیه بخشی از تغذیه بصری است ، اما Tribole و Resch اصل “از سلامت خود با تغذیه ظریف محافظت کنید” را تا پایان حفظ می کنند ، زیرا به طور خلاصه ، بسیاری از افراد در حال حاضر وسواس تغذیه را دارند و باید دوباره یاد بگیرند که چگونه به خود اعتماد کنند. بدن. اولین

تغذیه نرم چیست؟ “غذاهایی را انتخاب کنید که به سلامتی و سلیقه شما احترام بگذاردell به یاد داشته باشید ، برای سالم ماندن نیازی به رژیم غذایی کامل ندارید. شما به طور ناگهانی دچار سوءتغذیه نخواهید شد و از یک میان وعده ، یک وعده غذایی یا یک وعده غذایی در روز وزن اضافه نخواهید کرد. آنچه شما به طور مداوم در طول زمان می خورید مهم است ، نه کمال ، بلکه پیشرفت. ”

هوشمندانه غذا بخورید

توجه و خوردن دقیق جزء لاینفک بلوغ غذایی و غذای حساس است. اما خوردن عاقلانه به عنوان یک تجربه مستقل بدتر است. اصطلاح “خوردن آگاهانه” رایج است ، اما تفاسیر آن بسیار متفاوت است. مرکز غذای هوشمند (TCME) ، که منابع غنی را در اختیار شما قرار می دهد ، غذای آگاهانه را به شرح زیر تعریف می کند:

  • به خودتان اجازه دهید از فرصت های مثبت و پرورشی که از طریق انتخاب و آماده سازی غذا در دسترس است مطلع باشید احترام به خرد درونی خود
  • شما تمام حواس خود را فعال می کنید غذاهایی را انتخاب کنید که هم شما را سیر کند و هم بدن شما را تغذیه کندبه
  • بدون قضاوت ، پاسخ های غذایی (مانند ، دوست نداشتن ، یا خنثی) را بپذیرید.
  • با علائم گرسنگی و سیری جسمانی آشنا شوید تصمیمات خود را برای شروع و پایان غذا راهنمایی کنید.

متأسفانه ، مانند خوردن بلوغ و خوردن حساس ، بسیاری از مردم سعی می کنند یک وعده غذایی متفکرانه را به یک رژیم غذایی تبدیل کنند. و حتی توسط برخی از شرکت های رژیم غذایی ، از جمله ردیاب وزن انتخاب شد. در حقیقت ، بسیاری از تحقیقات در مورد تغذیه آگاهانه متأسفانه بر اساس کاهش وزن انجام شده است که برخلاف روحیه ذهن آگاهی است. اگر می خواهید تغذیه آگاهانه را به تنهایی بیاموزید ، من کتابهای “بخور آنچه دوست داری ، دوست داشته باش آنچه را می خوری” نوشته میشل می ، MD و آندره آ لیبرشتاین ، MPH ، RDN را توصیه می کنم.

این مقاله شامل پیوندهای وابسته به آمازون است. به عنوان Amazon Associate ، از خریدهای مربوطه درآمد کسب می کنم.


کری دنت او یک متخصص تغذیه ثبت شده در شمال غربی اقیانوس آرام است ، او متخصص تغذیه ، نویسنده مستقل ، مشاور غذای شهودی ، نویسنده و سخنران است. شامل ابرقدرت های آن است افسانه های تغذیه و زنان را تقویت کند احساس بهتری در بدن خود داشته باشند و غذاهایی را انتخاب کنند که از لذت ، تغذیه و سلامتی پشتیبانی می کند.

این پست را چاپ کنید این پست را چاپ کنید

دیدگاهتان را بنویسید